Mina pärlor

I och med att mina pärlor är handgjorda kan de aldrig bli helt perfekta i utformning. De kan vara lite oregelbundna i formen och skilja lite sinsemellan i storlek. Samtidigt är pärlorna unika och finns oftast i bara ett litet fåtal exemplar, något som uppskattas av många.

En fördel med dessa pärlor (alternativt nackdel beroende på hur man ser på det) är vikten. Pärlorna är ju relativt lätta i förhållande till sin storlek om man jämför med andra sorters pärlor. En fördel om man tex vill ha lätta pärlor till örhängen, men en nackdel om man vill ha lite tyngd i pärlorna.

Det kan vara bra att veta att pärlor av polymerlera lätt kan skadas. Olackade kan de vara lätta att repa eller skada på annat sätt varför det är en fördel att lacka dem. Dock har de olackade pärlorna en fin matt yta som en del föredrar. Jag kan erbjuda både lackade och olackade pärlor.

Mina pärlor är otroligt tidskrävande att göra så det kommer aldrig att bli frågan om någon masstillverkning. I stället har jag inriktat mig på att göra små exklusiva upplagor som Du garanterat blir ensam om. Det jag kan erbjuda Dig som har butik är unika pärlor som ingen annan säljer. Min tanke är att även om flera butiker säljer mina pärlor kommer varje butik att få sina egna färger/mönster/modeller, dvs jag säljer aldrig exakt likadana pärlor till två olika butiker utan varje butik får sina egna unika pärlor.

Hur många pärlor det blir av varje modell beror lite på just modellen. De flesta pärlor gör jag runt 10 st av, medan det finns de jag även kan göra upp till 50 st av. För det mesta kan jag inte göra fler av en speciell pärla, i alla fall inte om den är väldigt detaljerad och jag har blandat egna färger. Visst kan jag på begäran göra liknande men jag kan inte lova att de blir exakt som tidigare.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0