Tema-tisdagar på 1000 Arts Gallery

Några tisdagar framöver kommer jag att vara i 1000 Arts Gallerys lokaler och jobba med polymerlera. Jag kommer att ha olika teman varje tisdag och jobba med olika projekt. Om du är intresserad av att lära dig lite om polymerlera så passa på att titta in nån tisdag. Du har även möjlighet att till självkostnadspris (ca 50 kr/tisdag) prova på olika enklare projekt. Du kan även köpa både leror (Sculpey och Premo) och olika verktyg som är bra att ha när man jobbar med polymerlera (allt från pastamaskin till kavlar, knivar och texturplattor).

Jag kommer att sitta och jobba från kl tolv till strax innan fyra på eftermiddagen. Dessa datum och teman gäller:

27:e september:
Knapp-tema: Denna tisdag kommer jag att sitta och demonstrera hur man lätt kan göra sina egna knappar av polymerlera. Jag visar både olika modeller och även hur man gör mönster att dekorera knapparna med. Du som tittar in har möjlighet att både testa att göra dina egna knappar, eller köpa färdiga knappar av mig som jag gjort tidigare.

4:e oktober:
Scrapbook-tema: Denna tisdag sitter jag och visar olika sätt att använda polymerlera till att göra scrapbook-dekorationer. Tittar du in kan du få prova på att göra egna dekorationer, eller köpa mina dekorationer jag gjort tidigare.

11:e oktober:
Cane-tema: Den här tisdagen sitter jag och tillverkar diverse olika rullar, sk "canes". Kom in och tillverka din egen rulle till självkostnadspris. Eller köp mina färdigtillverkade rullar och ta hem och tillverka nåt kul. Är du nybörjare kan det vara kul att få se hur man bygger rullar, har du ljobbat lite tidigare med polymerlera kan det vara kul att köpa hem några mer avancerade rullar.

18:e oktober:
Nailart-tema:
Den här tisdagen visar jag hur man gör sina egna små stavar som man sen skär tunna skivor och dekorerar naglarna med. Alternativt kan dessa små dekorationer användas till att dekorera små cupcakes som man gör av polymerlera. (Vilket jag sitter och demonstrerar nästa tisdag.) Kikar du in den här tisdagen kan du få göra några egna små fruktstavar, eller köpa färdiga stavar av mig.

25:e oktober:
Cupcake-tema:
Denna tisdag gör jag små cupcakes. Jag dekorerar dem med små fruktskivor som jag gjort tisdagen innan. Kommer du in kan du få göra egna söta små cupcakes eller köpa mina som jag gjort under dagen.

1:a november:
Mokume gene-tema: Den här tisdagen sitter jag och gör diverse olika projekt med mokume gane-mönster. (Mokume gane är ursprungligen en gammal japansk smidesteknik som anpassats till polymerlera.) Tittar du in kan du få prova på att göra ett hänge med mokume gane-mönster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0