Kurser i polymerlera vår/sommar 2017

Nu har jag planerat in lite kurser i polymerlera framöver. Så bor du i Stockholmsområdet och är nyfiken på att lära dig jobba med polymerlera kan du gå en heldagskurs hos mig.
 
Kurserna hålls under en lördag eller söndag, och vi håller på hela dagen (ca 10:00 - 16:00). Priset är 700 kr/kurs inklusive lera eller 550 kr/kurs om du har egna leror med dig. (Verktyg finns att låna under kursen och du har alltid möjlighet att handla både leror och verktyg av mig.)
 
Det finns fyra kurser att välja på:
- Grundkurs
- Fortsättningskurs
- Rullkurs
- Blomkurs
 
Dessa datum finns att välja på:
- 27 maj
- 28 maj
- 17 juni
- 18 juni
- 8 juli
- 9 juli
- 29 juli
- 30 juli
- 19 augusti
- 20 augusti
 
Vill du gå en kurs maila mig på [email protected]. Meddela mig vilka kurser, och vilka datum som skulle passa. När jag fått in några anmälda bestämmer jag vilken kurs som hålls vilket datum. Observera att jag behöver ett visst antal deltagare till varje kurs, så det är inte säkert det blir en kurs alla dessa datum.
 
 
*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *
 
Info om kurserna:
 
Grundkurs: Jag går igenom lite om olika märken och verktyg och berättar och visar vad man kan göra av leran. Jag visar en enkel grundteknik för att göra ett marmorerat mönster och sen provar vi på att göra lite olika pärlmodeller. Sen fortsätter vi med en enkel rulle/cane, som vi gör hängen av. Vi avslutar med ett "skräp-projekt", dvs jag visar vad man kan göra av överbliven lera (som man ofta får när man jobbar med polymerlera).
Inga förkunskaper behövs.
 
Exempel på pärlor vi gör under grundkursen.
 
 
 *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *
 
Fortsättningskurs: Vi börjar med att göra ett fint mönster med hjälp av olika texturplattor som vi gör hängen eller knappar av. Sen fortsätter vi och gör fler rullar. Vi kommer att göra två olika varianter på enkla bas-rullar som vi sen sätter ihop till en lite mer avancerad rulle. Sen provar vi på att göra sk virvelpärlor. Även denna kurs avslutas med ett skräp-projekt.
Inga förkunskaper behövs. Det är inte nödvändigt att gå grundkursen innan.
 
Exempel på vad vi gör under fortsättningskursen.
 
 
 *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *  
 
Rull-kurs: Vi gör olika rullar, lite mer avancerade än de i grund- och fortsättningskursen. (Det blir även ett skräp-projekt under denna kurs.) Vi kommer att göra tex hängen, knappar och pärlor av våra rullar, men du kommer även att kunna ta hem dina rullar och fortsätta hemma med egna projekt.
Inga förkundkaper behövs, men kan vara bra om man jobbat lite med lera innan eller gått nån annan kurs med mig.
 
Exempel på rullar, och vad man kan göra av dem.
 
 
*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *
 
Blomkurs: Vi börjar med att göra en enkel blombladsrulle, och jag visar hur man sätter ihop en blomma. Sen fortsätter vi med flera varianter av lite mer avancerade rullar med olika mönster. Även efter denna kurs får du med dig rullar som du kan fortsätta med hemma.
Inga förkundkaper behövs, men kan vara bra om man jobbat lite med lera innan eller gått nån annan kurs med mig.
 
Exempel på blommor vi gör under blomkursen.

Spara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0