Lackning

Härdad polymerlera är hård. Tyvärr inte hur hård som helst. Det kan skilja lite mellan olika märken, men jag som mest gör pärlor har inte märkt nån stor skillnad. När det gäller pärlor vill man gärna att de inte ska gå sönder eller rispas alltför lätt. 

Det beror lite på modell och vilken sorts leror jag använt, men jag lackar de flesta av mina pärlor så de ska tåla mer. Många leror blir mycket snyggare om man lackar dem så de är högblanka. Leror med pärlemoreffekt eller metallic är exempel på det. Däremot kan jag personligen tycka att många pärlor är snyggare matta.

Jag säljer både lackade och olackade pärlor. De jag lackar kan jag alltid sälja olackade, men de olackade kan jag tyvärr inte alltid erbjuda i en lackad variant eftersom en del modeller inte riktigt fungerar att lacka.


 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0