Kurser

Här kommer en lista med de kurser jag erbjuder.

Du kan välja vilken kurs som helst att gå och gå enbart den, eller så väljer du 3-4 st olika och går en helgkurs med mig. De tre första kurserna och helgkurser håller jag med jämna mellanrum (kika in på 1000 Arts Gallerys hemsida för tider och datum), för de andra kurserna får du kontakta oss, så bokar vi in ett datum som passar dig.


Nybörjarkurs

Du lär dig grunderna i polymerlera; olika märken och verktyg, vi går igenom några enkla tekniker, och provar att göra olika pärlmodeller som vi sen gör smycken av.

Fortsättningskurser
Två olika fortsättningskurser som är oberoende av varandra så du kan gå bara den ena om du vill. Fortsättning A inriktar sig på caning, dvs du lär dig att bygga rullar. Fortsättning B lär dig bla att göra cupcakes, men även ett par andra roliga tekniker.

Bildöverföringskurs

Här visar jag hur du lätt överför en bild från tex en tidning till flytande polymerlera som du sen gör ett hänge av.

Cane-kurs

Här får du lära dig att bygga lite mer avancerade rullar. Jag visar olika rullar jag gjort tidigare, så får du välja själv vad du vill lära dig att bygga.

Ask-kurs

Här får du lära dig att bygga en söt liten ask med tillhörande lock helt i polymerlera. Jag visar även hur du kan dekorera på olika vis och hur du kan efterbehandla den.

Blomrulle/halsbandskurs
Här får du lära dig att göra en sk cane, med blombladsmönster som du sen gör en blomma av och slutligen ett färdigt halsbandshänge av.

Knappkurs
Här är kursen för dig som vill göra egna roliga knappar! Kanske vill du designa egna knappar till ett stickat plagg, eller göra söta små knappar att använda när du scrapbookar?

Scrapbook-kurs
Här får du lära dig olika tekniker som passar dig som håller på med scrapbooking. Vi stansar ut figurer och bokstäver, gör knappar och annat att dekorera med.

Nailart-kurs
Vill du lära dig göra egna små stavar med olika motiv som du sen skivar och dekorerar naglarna med? Här får du lära dig hur man bygger upp rullarna och sen reducerar, härdar och skivar dem.

Helg-kurs

Under helgkursen väljer du själv vad du vill lära dig. Du kan välja 3-4 av ovanstående kurser. Vi håller på både lördag och söndag.
 
Kombinerad kurs - silverlera och polymerlera
På den här  kursen får du använda dig av både silverlera och polymerlera, och du får göra ett blomhänge. Du lär dig göra en blombladsrulle av polymerera som du sen gör en blomma av. Du får även göra en söt liten blomma av silverlera, och sen sätter vi ihop den till ett litet halsbandshänge.
 

*********************************************************************

Alla mina kurser kostar 600 kr, förutom helgkursen som kostar 1400 kr, och den kombinerade silverlera/polymerlera-kursen som kostar 900 kr. Vill ni boka in er ett helt gäng ger jag 10% rabatt på kursavgiften (minst 4 deltagare).

Det ingår material till alla mina kurser, så inga extra kostnader tillkommer. (I vissa fall ingår även smyckesdetaljer, så vi kan göra färdiga smycken.) Möjlighet finns att köpa både leror och verktyg av mig (i den mån jag har i lager).

Mina kvällskurser håller på minst två timmar (lite beroende på kurs och antal deltagere). Enklare fika ingår.

Mina helgkurser håller på i sammanlagt ca 10 tim. Vi tar en lunchpaus, då deltagarna kan gå ut och äta eller värma egen medtagen mat. Enklare fika ingår.


Trackback
RSS 2.0