Ny kategori på Pinterest

Jag har lagt till en ny kategori på min Pinterest-sida. Den heter "Böcker och tidningar" och ger dig tips på vad du kan läsa om du vill lära dig mer om polymerlera. Det finns just inga böcker på svenska om polymerlera (men jag har hört ryktas att en är på gång), så det är bara engelskspråkiga böcker och tidningar jag tipsar om.
 
(Det finns massor med böcker på andra språk än engelska, så talar du tyska, franska, spanska eller italienska så finns det mycket böcker. Tror det finns en hel del även på hebreiska, ryska och polska också.)
 
Man hittar ju väldigt mycket på nätet om polymerlera, men personligen tycker jag om att ha en riktig bok att bläddra i och läsa. Det finns väldigt många böcker om polymerlera, men i många fall blir det bara upprepningar iom att de flesta böcker tar upp samma saker (olika märken, olika verktyg, de vanligaste teknikerna osv).
 
De böcker jag tipsar om är mina favoriter som jag tycker tar upp många bra tekniker och täcker in det mesta. På det sättet behöver du inte köpa på dig 10 st böcker som har ungefär samma innehåll, utan du kan få förslag på en bra nybörjarbok tex. Sen finns det ju såklart olika inriktiningar, tex handlar nån bok om caning medan en annan handlar om att skulptera blommor. Så det blir lite blandade boktips, och jag fyller på lite långsamt där, allteftersom jag får tag i nya favoriter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0