Kurser i polymerlera i vår

Nu har jag bokat in datum för kurser i polymerlera i Stockholm under våren.
 
17 mars: Grundkurs
6 april: Fortsättningskurs
7 april: Rullkurs
28 april: Fortsättningskurs
 
Kurserna hålls under en lördag eller söndag, och vi håller på hela dagen (ca 10:00 - 16:00). Priset är 700 kr/kurs inklusive lera eller 550 kr/kurs om du har egna leror med dig. (Verktyg finns att låna under kursen och du har alltid möjlighet att handla både leror och verktyg av mig.)
 
Vill du gå en kurs så anmäler du dig till mig på pantheras.parlor@yahoo.se
 
 
Info om kurserna:
 
Grundkurs: Jag går igenom lite om olika märken och verktyg och berättar och visar vad man kan göra av leran. Jag visar en enkel grundteknik för att göra ett marmorerat mönster och sen provar vi på att göra lite olika pärlmodeller. Sen fortsätter vi med en enkel rulle/cane, som vi gör hängen av. Vi avslutar med ett "skräp-projekt", dvs jag visar vad man kan göra av överbliven lera (som man ofta får när man jobbar med polymerlera).
Inga förkunskaper behövs.
 
 
 
 
Fortsättningskurs: Vi börjar med att göra ett fint mönster med hjälp av olika texturplattor som vi gör hängen eller knappar av. Sen fortsätter vi och gör fler rullar. Vi kommer att göra två olika varianter på enkla bas-rullar som vi sen sätter ihop till en lite mer avancerad rulle. Sen provar vi på att göra sk virvelpärlor. Även denna kurs avslutas med ett skräp-projekt.
Inga förkunskaper behövs. Det är inte nödvändigt att gå grundkursen innan.
 
 
 
Rull-kurs: Vi gör olika rullar, lite mer avancerade än de i grund- och fortsättningskursen. (Det blir även ett skräp-projekt under denna kurs.) Vi kommer att göra tex hängen, knappar och pärlor av våra rullar, men du kommer även att kunna ta hem dina rullar och fortsätta hemma med egna projekt.
Inga förkundkaper behövs, men kan vara bra om man jobbat lite med lera innan eller gått nån annan kurs med mig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0